Kontakta oss info@hk-green.sk

Klagomål villkor lucullus sro

Detta reklamationsförfarande gäller från och med 01.01.2016 och är tillgängligt på säljarens säte eller som dokument på LUCULLUS sro

Allmänna bestämmelser

Klagomålsförfarandet beskriver det nuvarande affärssamarbetet mellan köparen och företaget LUCULLUS sro med sitt säte på Pribinova 4, 811 09 Bratislava, ID -nummer: 50 169 971 (nedan säljaren) och filialen för retur av varor och reklamationer LUCULLUS sro, SNP 264/3, 059 21 Svit.

Köparen är skyldig att bekanta sig med reklamationsförfarandet och de allmänna villkoren innan han beställer varorna. Genom att ta över varorna från säljaren godkänner de nedanstående klagomål. Om varorna inte övertas personligen, innebär övertagandet av varan tidpunkten för deras leverans till den första transportören.

Som garantibevis (garantiintyg) utfärdar säljaren ett köpdokument (faktura - nedan endast garanticertifikat) för varje köpt vara med alla nödvändiga uppgifter för garantitillämpning (varunamn, garantilängd, pris, kvantitet, produktkod ....).

Garantilängd

  1. Garantitiden börjar den dag då varan övertas av köparen. Den lagstadgade garantitiden är i allmänhet 24 månader. Säljaren kan förlänga denna lagstadgade period. Garantiperiodens längd anges alltid på garantikortet (i garantikolumnen).
  2. Garantiperioden består av den lagstadgade perioden (24 månader) och eventuell förlängd period. Inom den lagstadgade garantiperioden styrs klagomål av civillagen nr 40/1964 Coll. § 619-627 med beaktande av dessa klagomålsregler. Vid en längre period regleras klagomål uteslutande av dessa regler.
  3. Ett undantag kan vara varor som säljs med rabatt (varor som är skadade, använda, ofullständiga, etc.). Om köparen är en konsument och om varorna används, är säljaren inte ansvarig för defekter som motsvarar den grad av användning eller slitage som varan hade vid övertagandet av köparen. Rättigheterna från ansvaret för defekter i varorna upphör att gälla om de inte har utövats inom 24 månader från dagen för mottagandet av varan av köparen. Säljaren kan, efter överenskommelse med köparen, förkorta denna period till minst 12 månader. Denna period ska anges av säljaren i beviset på försäljning av varan. För varor som säljs till ett lägre pris på grund av ett fel eller ofullständighet täcker garantin inte fel på grund av vilka ett lägre pris överenskommits.
  4. För utvalda produkter är tillverkarens garanti begränsad till icke-konsumentköpare. Slutkundens (konsumentens) lagliga rättigheter påverkas inte på något sätt, garantin för dem gäller enligt lagen.

Garantivillkor

  1. Köparen är skyldig att kontrollera leveransens skick tillsammans med transportören omedelbart vid leverans (antal paket, bandets integritet med företagets logotyp, skada på lådan) enligt den medföljande fraktsedeln. Köparen har rätt att vägra att acceptera sändningen, vilket inte överensstämmer med köpeavtalet genom att sändningen t.ex. Ofullständig eller skadad. Om köparen accepterar en sådan skadad försändelse från transportören är det nödvändigt att beskriva skadan i transportörens överlämningsprotokoll.
  2. Ofullständig eller skadad försändelse måste omedelbart rapporteras via e-post till adressen: reklamacie@hk-green.sk, skriva en registrering av skadan med transportören och skicka den utan onödigt dröjsmål via e-post eller post till säljaren. Ytterligare krav på ofullständighet eller yttre skada på försändelsen ger säljaren möjlighet att bevisa att detta inte är ett brott mot köpeavtalet.
  3. Garantin täcker inte fel som orsakas av felaktig hantering, otillräcklig eller olämplig behandling, på grund av naturliga förändringar i det material som varorna är gjorda, på grund av skador av användaren eller en tredje part eller andra felaktiga ingrepp.

Utrustningsmetod för klagomål

Om köparen är en konsument utan ID:

Om det är en defekt som kan tas bort kommer varorna att repareras. Om reparation inte är möjlig och felet inte hindrar normal användning kan säljaren komma överens med köparen om en rimlig rabatt på varans pris. Vid rabatt är det inte möjligt att göra anspråk på denna defekt senare. Om det är omöjligt att hantera klagomålet med något av ovanstående alternativ kommer en kreditnota att utfärdas till köparen.

I händelse av en defekt som inte kan åtgärdas och som hindrar saken från att användas korrekt som en sak utan defekter, kommer säljaren att erbjuda köparen utbyte av defekta varor mot varor med samma eller liknande prestanda eller utfärda en kreditnota.

Om köparen är en enhet med ID -nummer:

Om det är en defekt som kan tas bort kommer varorna att repareras. Om reparation inte är möjlig och felet inte hindrar normal användning kan säljaren komma överens med köparen om en rimlig rabatt på varans pris. Vid rabatt är det inte möjligt att göra anspråk på denna defekt senare.

I händelse av ett fel som inte kan åtgärdas och som hindrar saken från att korrekt användas som en sak utan fel, har säljaren rätt att byta ut de defekta varorna mot varor med samma eller liknande prestanda eller utfärda en kreditnota.

  1. Säljaren hanterar klagomål om varorna utan onödigt dröjsmål, dock senast 30 dagar från dagen efter köparens reklamation. Denna period är inte bindande för köparen, som använde ID -numret under köpet och därmed regleras hans relation till säljaren av handelslagen.
  2. Efter avgörandet av ett berättigat klagomål förlängs garantitiden med reklamationens varaktighet. Vid oberättigat klagomål förlängs inte garantitiden. Om klagomålet avgjordes med ett byte anses nästa möjliga klagomål vara varans första klagomål. (Reklamationens varaktighet beräknas från dagen efter mottagandet till den dag klagomålet avgjorts. Inte förrän köparen hämtar det. Kunden informeras om utrustningen via det e-postmeddelande som han uppgav vid köpet.)
  3. Efter att klagomålet har avgjorts kommer säljaren att meddela köparen om klagomålets upphörande antingen via telefon eller e-post. Om varorna skickades av en transporttjänst skickas de automatiskt till köparens adress efter bearbetning. Om köparen av tekniska skäl inte får e-postmeddelandet inom den lagstadgade enmånadersperioden, har köparen möjlighet att automatiskt dyka upp på klagomålsavdelningen, där han kommer att behandlas av ett klagomål som utfärdats efter att ha skickat det ursprungliga klagomålet .
  4. Vid avhämtning av de påstådda varorna inom 60 dagar från dagen för inlämnande av klagomålet har säljaren enligt 656 § civillagen rätt att ta ut beloppet för lagring när klagomålet tas bort. Detta belopp är 0,50 EUR / dag för varor upp till 5 kg.

För företaget LUCULLUS sro

Utarbetat i enlighet med civillagen. Nej. 108/2000 Coll. , Kommersiell kod. och relevanta ändringar till Coll